Thursday, May 17, 2007

17. mai 2007

I dag våknet jeg ikke fult så tidlig som vanlig, for når jeg sto opp og gikk inn til mamma og pappa sitt soverom så var det bare mamma og søster som var der og de var veldig våkne. Pappa hadde dratt på jobb for mange timer siden bedyret mamma. (Jeg tror ikke helt på det der fordi han kom jo aldri hjem i går... Er han reist på ferie uten meg?) Og så sa hun: " Gratulerer med dagen." Men jeg trodde ikke at jeg hadde bursdag på enda en stund, men , men... Når mamma sier det så får jeg vel tro på det. Det burde vel ho vite lissom!
Nå har vi akkurat fått på oss finstasen. Mamma ville absolutt ta ett bilde med en gang. Ikke skjønner jeg hvorfor. Jeg søler da ikke.
Her har vi søster i fintøyet ho også. Ja, vi har samme type bunad.
På Hetlevik skole møtte jeg ho Signe fra barnehagen. Vi to gikk i lag sist i toget og dannet baktroppen. Oppe på høyden så måtte vi ta en liten rastepause og nyte utsikten. Kan noen ta oss på det da? Se sjøl... Signe har lik bunad som søster og var veldig fin ho òg. etter å ha sett ei stund på utsikten og kastet flagg slik at pappaen hennes måtte komme meg til unsetning, returnerte vi hjemmover.
Midt i bakken kom Rolf og Kristine på besøk og jeg var veldig flink å gå hele bakken slik at mamma sin rygg slapp å dytte meg også oppover i vogna.. Været var det ingenting å si noe på. Sol og blå himmel. Over er det ett fint bunadsbilde av oss som hadde det.
Bestefar kom kjørende over fjellet og var plutselig på besøk når jeg hadde tatt meg en liten lunsj lur. Her er vi på 17.mai middag på sjøhuset hos pappa. Det var myyyyyyye god mat der ja. Bare synd han ikke tar med seg jobben hjem. Jeg spiste rømmegrøt, rosiner, laks, eggerøre, brød og kransekake. Og jeg er veldig glad for at jeg har en stor bunad slik at jeg kunne spise veldig mye.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home