Sunday, April 01, 2007

Den store dagen

Mamma tok ett bilde av dåpsbarnet, presten og gudforeldrene, Rolf, Gunn Berit og Ann Oline. (Kristine mangler da hun var i begravelse). Mamma sa at alle skulle geipe i stedet for å smile og derfor blei det ett rimerlig festlig bilde. hi hi hi...

Tante Gunn Berit med kransekaken som farmor har laget og tante limte og pynta.



Jeg og søster var ikke helt fornøyd så vi varmet opp stemmebåndet i bilen.



Så var den store dagen som alle prater om endelig her. Jeg fikk på meg noen klær jeg aldri har hatt før men jeg vart så fin at det gjorde ingenting at skoene var litt rare å ha på. Søster fikk på seg en lang hvit kjole med en kjempestor rosalilla sløyfe midt på magen. Ho var ganske så søt med ei lita kyse på hodet og tilhørende strikkasko.

Til kirka kom det veldig mange kjente. Jeg var veldig glad for å se at det var så mange andre barn som hadde tatt med seg gamlingene å kommet for å se på Elisabeth og søster leke med vannet og synge fine sanger. Alle hadde pyntet seg og etter en lengre blitz seanse gikk vi ned å spiste deilige kaker som naboen "onkel" Kenneth (Engan), naboen Rita (Sofie sin mamma), gammlenaboen Svein (Amundsen) og farmor hadde bakt. Tusen takk foralle kaker og takk til Rita for all blomster hjelp og pynting av lokalet på de tre foregående dagene.

Søster fikk masse fine gaver alt mulig i sølv og tinn og skinn og ull og broderi og penger. På vegne av henne vil jeg si tusen takk til alle sammen. Sjøl fikk jeg masse småbiler og Eliasbåten.
Tusen tusen takk.

Mamma var litt i ammetåken så hun har ikke så mange bilder fra dåpen eller kaffen. Dersom noen har bilder er de hjertelig velkommen til å maile disse til mamma eller pappa.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home